Codefever

image_pdfimage_print

CodeFever organiseert lesreeksen programmeren voor kansarme kinderen en tijdens deze lessen bieden we een startlevel programmeren (Start2Code) aan, in combinatie met spelactiviteiten (in thema coderen). We leren kinderen de basis van programmeren, logisch nadenken en probleemoplossend denken aan de hand van games. Ze leren ook stapsgewijs om zelf kleine games te maken. 

Dit project wordt gefinancierd door het Digital Belgian Skills Fund (DBSF) dat maatschappelijk kwetsbare kinderen kansen wil bieden. Deze DBSF-lessen geven kansarme kinderen de mogelijkheid om hun digitale skills te verbeteren. Het Digital Belgium Skills Fund (DBSF) is een fonds van de Belgische Overheid, dat zich focust op ‘digital skills’ van kansarme jongeren. CodeFevers project “weg met het Mattheus-effect” werd geselecteerd en goedgekeurd. 

Het Mattheus-effect is het effect dat kansarme kinderen die een achterstand hebben in de digitale wereld alleen maar meer achterop geraken doordat niet-kansarme kinderen alle kansen hebben om wel hun digital skills te ontwikkelen. 

Kansarme kinderen worden hier binnen het regulier onderwijs mee geconfronteerd en worden zich daardoor ook effectief bewust van hun achterstand. Door de coronacrisis wordt die achterstand bij veel kansarme kinderen jammer genoeg nog groter. 

Dit aanbod is gericht naar kinderen van het 4e tot het 6e leerjaar. De lesreeksen gaan door op woensdagnamiddag van 13u tot 16u (30 september tot 25 november) in VTI Aalst Priester Daens College, Sinte Annalaan 198, 9300 Aalst. Er is telkens ook opvang voorzien van 12u30 tot 13u00 en van 16u00 tot 16u30. 

Het inschrijvingsgeld voor deze lesreeks bedraagt 10€ voor 9 lessen met kansentarief. De plaatsen zijn beperkt. Indien geen kansentarief bedraagt de prijs 240€. 

Scroll naar boven